حزب الله لبنان و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در بیانیه های جداگانه تجاوز مشترک آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم کردند.

حزب الله لبنان و حماس

به گزارش همشهری‌آنلاین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن، از موضعگیری شجاعانه دولت و مردم این کشور در حمایت از آرمان فلسطین تمجید کرد و درباره عواقب حملات هوایی به یمن هشدار داد.

حماس در بیانیه خود اعلام کرد: ما تجاوزات آمریکا و انگلیس به خاک یمن را با شدیدترین عبارات محکوم می‌کنیم و آن را جنایت و تجاوز آشکار به حاکمیت این کشور می‌دانیم.

حماس افزود: این تجاوز تهدیدی برای امنیت منطقه است که شاهد نظامی‌گری آمریکا و انگلیس برای حفاظت از رژیم نازیست و اشغالگر صهیونیست و سرپوش گذاشتن بر جنایات آن علیه مردم فلسطین و به طور کلی منطقه عربی صورت می‌گیرد.

حماس در بیانیه خود ضمن تمجید و تقدیر از موضع شجاعانه مردم یمن تاکید کرد ما موضع کشور برادر یمن و ملت قهرمان آن را در ایستادگی در کنار مردم فلسطین در نبرد طوفان الاقصی بسیار ارج می نهیم.

حماس در این بیانیه اعلام کرد : تجاوز وحشیانه به یمن یک اقدام تروریستی حساب نشده است و تحت تاثیر خواست و اراده رژیم اشغالگر صهیونیستی و رئیس نازیست و تندروی این رژیم صورت گرفت و فقط به شعله ورتر شدن هر چه بیشتر منطقه و افزایش تنشها منجر خواهد شد و عواقب و پیامدهای آن بر عهده واشنگتن و لندن خواهد بود.

حماس اعلام کرد : ما بار دیگر تاکید می‌کنیم که منطقه تنها در صورتی شاهد امنیت و ثبات خواهد بود که اشغالگری صهیونیست‌ها در سرزمین‌های فلسطینی و عربی پایان یابد و این امر مستلزم آن است که واشنگتن و لندن در سیاست‌های استعماری خود بازنگری کنند و به حاکمیت کشورها و منافع ملت‌های عرب احترام بگذارند.

حزب الله لبنان تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن را به شدت محکوم کرد

حزب الله لبنان هم با انتشار بیانیه‌ای تجاوز آشکار آمریکا-انگلیس به کشور برادر یمن، امنیت و حاکمیت و مردم آزاده و شریف یمن را که با تمام قدرت، شجاعت و مسئولیت‌پذیری در کنار ملت فلسطین و مقاومت دلیرانه آنها ایستاده‌اند و تمامی تلاش خود را برای درهم شکستن محاصره غزه با بهره گیری از همه ابزارها و امکانات موجود به کار بسته اند، به شدت محکوم کرد.

حزب الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: تجاوزات آمریکا بار دیگر بر این نکته تاکید کرد که این کشور شریک کامل در فجایع و کشتارهای دشمن صهیونیستی در غزه و منطقه است و این آمریکایی‌ها هستند که به حمایت از دشمن صهیونیستی ادامه می‌دهند و در این مسیر رژیم صهیونیستی را به ماشین کشتار و تخریب مجهز می‌کنند و بر تجاوزات و جنایاتش سرپوش می گذارند و هر کس را که در امتداد منطقه در کنار ملت مظلوم فلسطین می ایستد؛ هدف حمله قرار می‌دهند.

حزب الله لبنان در بیانیه تاکید کرد: ما به کشور عزیز یمن، ارتش ملی آن و ملت سرافراز و مقامات شریف این کشور درود می‌فرستیم و تاکید می کنیم این تجاوز نه تنها هرگز باعث نخواهد شد که مردم یمن از حمایتهای خود (از آرمان فلسطین) دست بکشند، بلکه بر قدرت، عزم و شجاعت یمنی‌ها برای مقابله و دفاع از خویش و همچنین ادامه راه آنان در حمایت از ملت فلسطین و پیروزی آرمان برحق و عادلانه آنها خواهد افزود.

کد خبر 823657
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    1 2
    ماشاالله حزب الله وحماس عزیزکه شماهم حزب الله هستیدبه کوری دشمنانتان صبح پیروزی نزدیک است به این شیاطین بی مروت وخونخوارامان ندهیداجرشمامجاهدان درراه خدایقینأجنات نعیم است ان شاالله